
مراحل وزندهی به عوامل اولویتدار داخلی
مراحل وزندهی به عوامل اولویتدار داخلی
برای وزن دهی می توان به از روش AHP استفاده کرد.

گزارش وضعیت شاخصها و دادههای دیدهبان جهانی کارآفرینی در کشور ژاپن
بر خلاف پیش فرضها مطابق گزارش دیدهبان جهانی کارآفرینی در کشور ژاپن، این کشور جایگاه برتر در زمینه کارآفرینی در دنیا را در اختیار ندارد.

مدلها و شاخصهای ارزیابی و اندازهگیری کسبوکارها
مدلها و شاخصهای ارزیابی و اندازهگیری کسبوکارها
علاوهبر دیدبان جهانی کارآفرینی (GEM) Global Entrepreneurship Monitor نهادهای مهم دیگری هستند که در اندازهگیری شاخصهای کسبوکار و کارآفرینی نقش دارند.
دیدبان جهانی کارآفرینی (GEM) Global Entrepreneurship Monitor
پایگاه اطلاعاتی دیدبان جهانی کارآفرینی (GEM) Global Entrepreneurship Monitor که در سال 1997 راهاندازی شده است با مشارکت کشورهایی همچون انگلیس، آمریکا، فنلاند و ایرلند، بابسون کالج و دانشکدهی کسب و کار لندن و حمایت بنیاد کارآفرینی کافمن (Kauffman Foundation) تاسیس شد.
شناخت کسبوکارها و رتبهبندی شرکتها
قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی الزامات بسیاری دارد. یکی از مهمترین الزامات شناخت بازار، کسبوکارها و شرکتهای موفق، رقیب و حتی کسبوکارهای شکستخورده در داخل و خارج از کشور هست. برخی نهادهای داخلی در ایران و سازمانهای بینالمللی بهطور سالانه اقدام به رتبهبندی شرکتها میکنند. این سیستمهای رتبهبندی از شاخصهای متنوعی برای رتبهبندی شرکتها بهره میگیرد.
مروری کوتاه بر مفهوم اکوسیستم
یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در محیطهای دانشگاهی کارآفرینی و کسب و کار "زیستبوم کسب و کار" و همچنین "زیستبوم کارآفرینی" هست. واژه اکوسیستم استعارهای زیستشناختی است که چندین دهه قبل از توجه محققان کسب و کار در متون علمی زیست شناسی استفاده میشد.
بازاریابی مبتنی بر حواس عصبی
آیا وقتی مشتری تبلیغات یک ماده غذایی را میبیند که پیشتر آن ماده خوراکی را مصرف کرده، میتواند بدون خوردن آن حس چشایی اولیه را دوباره تجریه کند؟ این یادآوری طعم در این موقعیت یک بازنمایی ذهنی است یا یک تجربه حسی واقعی طعم؟